بازدید سفیر سوئیس از ظرفیت های اراک و استان مرکزی به میزبانی گروه شرکت های «گسترش فناوری»







به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، ماركوس لايتنر در جریان بازدید از صنايع اراك در نشست بررسي فرصت هاي همكاري متقابل شرکت گسترش فناوری با بخش خصوصی سوئیس که به ميزباني این شرکت برگزار شد، ضمن ابراز خرسندي از حضور در اراك بيان كرد:
امید است شاهد افزايش روابط بخش خصوصي بین دو كشور ایران و سوئیس باشيم.
لايتنر با اشاره به فعاليت شركت جرج فيشر به عنوان يكي از شركت هاي پيشتاز در ايران افزود: استان مركزي زمينه اين حضور و تعامل را شكل داده است و اميد است شاهد افزايش روابط بخش خصوصي دو كشور باشيم.
روزبه كندي مديرعامل شركت گسترش فناوري نیز در این نشست ابراز امیدواری کرد که اين سفر علیرغم محدوديت هاي زماني موجود، شروعي براي شناخت بيشتر ظرفيت هاي دو طرف باشد.
وی اظهار کرد: باعث خرسندي است اگر اراك به عنوان يك شهر صنعتي نقش مهمي در افزايش تعاملات ايران و سوئيس داشته باشد.
كندي با ابزار اميدواري جهت شكل گيري روابط موثر و ادامه تعاملات دو كشور بيان كرد: ايران و سوئيس در سال هاي گذشته عليرغم همه مشكلات سطح روابط خود را حفظ كرده اند و با توجه به نقشه راه امضا شده در سال ٢٠١٦ هنگام سفر رييس جمهوري وقت سوئيس(اشنايدر آمان) به ايران و مشخص شدن زمينه و چارچوب همكاريها، تعاملات سمت و سو گرفت و برنامه ها جهت تقويت مناسبات و روابط در ١٣ بند تنظيم شد.
وي اضافه كرد: در سفر اخير ريیس جمهور به سوئيس دو طرف بر حفظ روابط و تعاملات تاكيد و اعلام کردند که آمادگي بيشتر جهت تعاملات و شناسايي ظرفيت ها در زمينه صنعتي، كشاورزي، غذايي و دارويي مابین دو کشور وجود دارد و پيگيري لازم صورت مي گيرد.